logo    Myčka Mladé  MYČKA ČESKÉ BUDĚJOVICE - MLADÉ  ruční mytí automobilů a čištění interiérů 

POPIS PRACOVNÍCH POSTUPŮ
Popis pracovních postupů

Mytí

Základní mytí:

Zásadou ručního mytí u automobilů je důkladné nanesení aktivního rozpouštěče nečistot na suchý a znečištěný lak automobilu a to tak, aby působil  a rozpustil nečistoty na povrchu po dobu do 2 minut. Následné tlakové opláchnutí spláchne z laku automobilu většinu nečistot tak, že při mytí a to houbou nebo koštětem, nevzniká hrubé tření a tím i možnost poškrábaní povrchu  zbytkem nečistot. Po důkladném namydlení teplou vodou s šamponem následuje konečný tlakový oplach  karoserie, všech rámů, pantů, blatníků a prahů a je možné  přidat mokrý vosk na konzervaci laku. Poté se povrch setře stěrkou a vysuší švédskou utěrkou. Nejčastější chybou je právě nedostatečné předmytí a poté drhnutí zbylé špíny, která není vidět na mokrém povrchu  automobilu (a to kartáči např. v myčkách u benzínových pump nebo doma  jen s volně tekoucí vodou z hadice a poctivě přitlačenou houbou).


Rychlomytí – bezdotykové mytí:

Nanesení aktivního rozpouštěče nečistot na suchý a znečištěný lak automobilu a následné tlakové opláchnutí spláchne z laku automobilu většinu nečistot.  Rychlomytí lze provádět pouze jako průběžné umytí, kdy např. z časových důvodů není možné kompletní mytí. U silně zoxidovaných laků je nedostačující a u navoskovaných laků snazší. Poměr autochemie v nanesení na povrch autompobilu musí být naředěn nejlépe podle návodu příslušného rozpouštěče, tak aby odstranil většinu nečistot. Silnější koncentrace autochemie by mohla způsobit újmu laku, ozdobných lišt a to převážně u nových automobilů.

 

Ošetření laku

1.rozleštění laku:

Oxidace, vyžilá barva a škrábance, to jsou bolesti dnešních laků, které se vyrábějí na vodouředitelném základě.

- Cleyování: čistící modelína - cleaner clay ( mechanicky ) / - odstraňovač vzdušné koroze ( chemicky ):
Po umytí zůstávají na povrchu mechanické nečistoty a to například asfalt, zapečený průmyslový spad, pryskyřice, hmyz a poletující kovový prach. Tyto nečistoty nejdou z laku odstranit díky své přilnavosti ani mytím a nebo leštěním brusným kotoučem.

Odstraňují se na mokrému povrchu automobilu díky výjímečným brusným schopnostem modelínou kroužovými pohyby.

Druhou nezávislou metodou je nástřik odmašťovače na povrch automobilu a jeho působení. Po uvolnění se odstraní mechanické nečistoty houbičkou.

Čistící postup houbičkou a nebo modelínou nazíváme cleyování.


Broušení 3M Trizact :

Provádíme díky většímu ubytku laku pouze na konkrétní vyžádání a jedná se hlavně o hluboké škrábance, kde není vidět prosvítající podklad laku. Broušení probíhá za pomoci  brusných kotoučků Trizact, které se skládají z vrstev minerálů uspořádaných do pyramid. Používají se pro ruční nebo strojní broušení za mokra. Hrubost je P3000. Jedinečná konstrukce brusiva Trizact do tvaru pyramid zajišťuje jeho dlouhou životnost a stálou účinnost po celou dobu broušení. Celý povrch je perforovaný, aby mohla voda protékat, zvlhčovat povrch a tím zabránit předčasnému zanášení. Výsledkem je stejnoměrný matný hladký povrch. Návaznost zaleštění hrubou a jemnou pastou je po broušení nutná.

- Leštění laku:

Rozleštění laků automobilů provádíme u poškozenějších laků v návaznosti na předchozí body ( cleyování ) a nebo u laků zachovalejších rovnou po umytí automobilu. Jedná se o proces za použití leštící pasty a molitanového kotouče.  Pasty se vyrábějí z nanočástic, obsahujívích podle příslušné hrubosti schopnost zalešťovat stopy po hologramech, škrábancích a zároveň lak čistí, vytvářejí ochranný efekt a hladkým povrch. Leštění je možné provádět několikakrokou cestou, hrubou, zalešťovací a jemnou pastou. Při jednokroké cestě použijeme zalešťovací a nebo jemnou cestu samostatně. Takto ošetřený lak možno po dokončení leštění ještě zakonzervovat voskem.

2. Voskování:

Vosk slouží jako ochrana laku a to na nové nebo rozleštěné laky. Nanáší se formou pasty na umytý a nebo rozleštěný povrch, který musí být suchý a to ručně houbou, do rovnoměné a slabé vrstvy po celé karoserii. Po zaschnutí se vosk ručně švédskou utěrkou rozleští a hned na omak působí lak hladce. Voskování jsme dosáhli u laku ochranu před UV zářením, odolnosti lesku, antistatického odpuzování nečistot a díky tomu je i jednoduší následné mytí. Pro jednoduchou kontrolu dobře rozleštěná a navoskovaná  karoserie způsobuje za mokra  kapkování (tj. že odpuzuje i vodu, která se stahuji v kapky a snadno sjede z povrchu). Používáme vosky syntetické ( teflon ) a přírodní ( karnaubský ).

 

Čištění interiéru

- na sucho:

Jedná se o kompletní vysátí interiéru včetně úložného prostoru, umytí všech plastů a mytí a přeleštění skel. Textilní části bez vody.

- na mokro (tepování):
Obsahuje vyjmutí sedaček, koberce a rezervy z uložného prostoru a jiného lehce odnímatelného čalounění. Poté následuje důkladné vysátí všech mechanických nečistot, postřik a namydlení plastů a čalounění aktivnim šamponem který rozloží nečistoty i do hloubky. Rozpuštěné nečistoty se zanedlouho vysají pomocí vodního tepovacího vysavače a nechají dosušit. Plasty se otřou dočista  a napustí ochrannou vrstvou. Rozebraný automobil se nechá s vyjmutými sedačkami usušit do druhého dne, kdy se poskládá a dokončí.

Mytí motoru

Do motorového  prostoru a kapoty se nanese intenzivní rozpouštěč, který  špínu za pomoci štětkování rozloží, pak následuje tlakové opláchnutí teplou vodou. Postup se může opakovat podle stupně znečištění. Nakonec se všechny kontakty vyfoukají.

Kola

Mytí alu disků za použití silného koncentrátu a jemného štětce, kterým se vtírá do znečištěných míst tak, aby se povrch disku nepoškrábal. Postup se opakuje podle stupně znečištění.



 


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

OWZkNm