VOSKOVÁNÍ
Voskování

Voskování laku automobilu je účinný prostředek jak ochránit lak proti oxidaci, UV zářením, zažíráním nečistot a jiným povětrnostním vlivům. Vosk na povrchu vytvoří neprodyšnou vrstvu, která zabraňuje proniknutí těchto vlivů do struktury laku a tím chrání jeho životnost. Hladkost povrchu a odpudivost je základní mechanickou vlastností navoskovaného laku. Kvalitu a množství vosku lze překontolovat za mokra tak, že se voda sráží a kapičkuje. Této reakci se říká hydrofobie. Čím je vosk na povrchu kvalitnější a novější tím, rychleji voda z ploch stéká a tvoří kapky, naopak tvoří li celistvou vrstvu přítomnost vosku je malá.                                                     

Nanesení vosků se v profesionálních myčkách dává na lak pouze pokud je vhodně připravený.  Nejprve je to důkladné umytí, odmaštění, odstranění polétavé rzi, asfaltu a jiných nečistot, následuje rozleštění laku leštičkou, kdy jsou použity správné postupy podle stupně poškození lakuPodrobněji jsou tyto práce rozebrány v rubrice "Popisy pracovních postupů". Po odstranění zbytků brusných past a odmaštění je připravený dokonale hladký povrch pro nanášení vosků. Přilnavost vosku a tím i jeho trvanlivost je v této chvíli mnohem větší, než kdyby byl povrch zoxidovaný nebo hrubý. 

Vosky které používáme jsou přírodní a syntetické.

Karnaubský vosk je klasickým představitelem přírodních vosků. Těží se z listů brazilské palmy "Copernicia punifera", jehož listy mají neobyčejnou schopnost odolávat povětrnostním podmínkám a to díky vzácnému složení esterů mastných kyselin, mastných alkoholů a glykolů. Průmyslově se zpracovává karnaubský vosk od poloviny 19.století a v automobilovém průmyslu se používá též jako přísada do brusných past a vosků. PREMIUM CLASS CARNAUBA CARE je tedy vosk s jedním z nejvyšších podílů čistého Carnauba v nabídce vosků na přírodní bázi, které jsou na trhu dostupné. Velkou výhodou je jeho jednoduchost při nanášení. Zvýrazňuje nejvíce ze všech vosků podkladovou barvu a její hloubku. Nevýhodou je menší odolnost oproti syntetickým voskům.

Syntetické vosky jsou charakteristické vysokou odolností a to díky obsahujícím polymerům, které jsou sestaveny z vhodných organických a anorganických složek.

U keramických vosků, tzv. keramiky se používá jako přísada vysoké množství čistého oxidu křemičitého/SiO2, který mnohonásobně zvyšuje jeho odolnost proti všem povětrnostním vlivům a poškrábání.

Díky ověřeným zkušenostem používáme následující syntetické / nanotechnologické vosky:

- pro běžnou ochranu Teflonový vosk / Super Seal HTF ( karnauba, polymer, HTF – teflon )

- pro polymerovou ochranu / NEO POLYMER PROTECTION SCHOLL CONCEPTS

- pro nano keramickou ochranu / NCPS Nano Ceramic Protect Soft 20%SiO2; SONAX CC ONE 

Ceny jednovrstvých vosků pro různé typy automobilů:

Rozdělení

1. komletní mytí

příprava pro leštění / voskování

2. hrubé rozleštění

,,rovnoměrné otáčky,,

 

3. orbitální leštění

finální leštění

,,Teflonový vosk,,

4. rychlo vosk

6. polymerový  vosk;

karnaubský přírodní vosk

7. nano keramika

CC ONE

odstranění mechanických nečistot, polétavé koroze, asfaltu, mastnot, zbývajících vosků; odmašťovačem / lakýrnickou modelínou ; vysušení

hrubá oxidsace, škrábance, zašlý lak

tento krok není nutný u nových laků 

     bezhologramové finální         leštění; příprava před                 voskováním                   je nutné i u nových laků součet kroků 1,3

kroky 1,4

    levnější verze bez úpravy leštěním

kroky 1,3,6

v případě zašlého laku + krok 2

kroky 1,3,7

v případě zašlého laku + krok 2

1.S Fabie

1200,-

2200,-

1800,-

3000,-

2000,-

4600,-

5400,-

2.M

BMW3; Octavie

 

1300,-

2400,-

2000,-

3300,-

2200,-

5000,-

5700,-

3.L BMW5;Superb; Audi A6;  Mercedes E

1300,-

2600,-

2200,-

3500,-

2400,-

5400,-

6300,-

4.LL 

Mercedes S; BMW 7, X3; Audi8

1400,-

2900,-

2400,-

3800,-

2600,-

5900,-

6800,-

5.XL 

BMWX5,6;      Mercedes ML 

1500,-

3200,-

2700,-

4200,-

3000,-

6500,-

7500,-

6. XXL   

BMW X7; Range Rover;  ToyotaLC;  Mercedes GL

1600,-

3600,-

2900,-

 4500,-

3300,-

7000,-

8000,-

7. XXXL   

VW Multivan;    Merc.Viano

2000,-

4200,-

         3500,-

   5500,-

3900,-

8500,-

9900,-

V uvededených cenách nejsou zahrnuty vícepráce, jako například u plastů v původní černé barvě, které se oblepují při leštění ochrannou páskou a po dokončení leštění se zvýrazňují a impregnují. Dále je to u  podvodního leštění, u hluboce poškozených laků (P1000, 3000 a 6000) se ceny stanoví dohodou podle rozsahu prací.

Voskování lze provést i u sundaných alu disků, které zjednoduší mytí a zabrání zapečení odpadu od brzdových destiček a to hlavně uvnitř disků. Cena je podle stupně znečištění a počtu paprsků.

ZjM5YmE3N