Voskování laku automobilu je účinný prostředek jak ochránit lak proti oxidaci, UV zářením, zažíráním nečistot a jiným povětrnostním vlivům. Vosk na povrchu vytvoří neprodyšnou vrstvu, která zabraňuje proniknutí těchto vlivů do struktury laku a tím chrání jeho životnost. Hladkost povrchu a odpudivost je základní mechanickou vlastností navoskovaného laku. Kvalitu a množství vosku lze překontolovat za mokra tak, že se voda sráží a kapičkuje. Této reakci se říká hydrofobie. Čím je vosk na povrchu kvalitnější a novější tím, rychleji voda z ploch stéká a tvoří kapky, naopak tvoří li celistvou vrstvu přítomnost vosku je malá.
Nanesení vosků se v profesionálních myčkách dává na lak pouze pokud je vhodně připravený. Nejprve je to důkladné umytí, odmaštění, odstranění polétavé rzi, asfaltu a jiných nečistot, následuje rozleštění laku leštičkou, kdy jsou použity správné postupy podle stupně poškození laku. Podrobněji jsou tyto práce rozebrány v rubrice "Popisy pracovních postupů". Po odstranění zbytků brusných past a odmaštění je připravený dokonale hladký povrch pro nanášení vosků. Přilnavost vosku a tím i jeho trvanlivost je v této chvíli mnohem větší, než kdyby byl povrch zoxidovaný nebo hrubý.
Vosky které používáme jsou přírodní a syntetické.
Karnaubský vosk je klasickým představitelem přírodních vosků. Těží se z listů brazilské palmy "Copernicia punifera", jehož listy mají neobyčejnou schopnost odolávat povětrnostním podmínkám a to díky vzácnému složení esterů mastných kyselin, mastných alkoholů a glykolů. Průmyslově se zpracovává karnaubský vosk od poloviny 19.století a v automobilovém průmyslu se používá též jako přísada do brusných past a vosků. PREMIUM CLASS CARNAUBA CARE je tedy vosk s jedním z nejvyšších podílů čistého Carnauba v nabídce vosků na přírodní bázi, které jsou na trhu dostupné. Velkou výhodou je jeho jednoduchost při nanášení. Zvýrazňuje nejvíce ze všech vosků podkladovou barvu a její hloubku. Nevýhodou je menší odolnost oproti syntetickým voskům.
Syntetické vosky jsou charakteristické vysokou odolností a to díky obsahujícím polymerům, které jsou sestaveny z vhodných organických a anorganických složek.
U keramických vosků, tzv. keramiky se používá jako přísada vysoké množství čistého oxidu křemičitého/SiO2, který mnohonásobně zvyšuje jeho odolnost proti všem povětrnostním vlivům a poškrábání.
Díky ověřeným zkušenostem používáme následující syntetické / nanotechnologické vosky:
- pro běžnou ochranu Teflonový vosk / Super Seal HTF ( karnauba, polymer, HTF – teflon )
- pro polymerovou ochranu / NEO POLYMER PROTECTION SCHOLL CONCEPTS
- pro nano keramickou ochranu / NCPS Nano Ceramic Protect Soft 20%SiO2; SONAX CC ONE
Ceny jednovrstvých vosků pro různé typy automobilů:
Rozdělení |
1. komletní mytí příprava pro leštění / voskování |
2. hrubé rozleštění ,,rovnoměrné otáčky,,
|
3. orbitální leštění finální leštění ,,Teflonový vosk,, |
4. rychlo vosk |
6. polymerový vosk; karnaubský přírodní vosk |
7. nano keramika CC ONE |
odstranění mechanických nečistot, polétavé koroze, asfaltu, mastnot, zbývajících vosků; odmašťovačem / lakýrnickou modelínou ; vysušení |
hrubá oxidsace, škrábance, zašlý lak tento krok není nutný u nových laků |
bezhologramové finální leštění; příprava před voskováním je nutné i u nových laků součet kroků 1,3 |
kroky 1,4 levnější verze bez úpravy leštěním |
kroky 1,3,6 v případě zašlého laku + krok 2
|
kroky 1,3,7 v případě zašlého laku + krok 2 |
|
1.S Fabie |
1200,- |
2200,- |
1800,- 3000,- |
2000,- |
4600,-
|
5400,- |
2.M BMW3; Octavie
|
1300,- |
2400,- |
2000,- 3300,- |
2200,- |
5000,-
|
5700,- |
3.L BMW5;Superb; Audi A6; Mercedes E |
1300,- |
2600,- |
2200,- 3500,- |
2400,- |
5400,- |
6300,- |
4.LL Mercedes S; BMW 7, X3; Audi8 |
1400,- |
2900,- |
2400,- 3800,- |
2600,- |
5900,-
|
6800,- |
5.XL BMWX5,6; Mercedes ML |
1500,- |
3200,- |
2700,- 4200,- |
3000,- |
6500,-
|
7500,- |
6. XXL BMW X7; Range Rover; ToyotaLC; Mercedes GL |
1600,- |
3600,- |
2900,- 4500,- |
3300,- |
7000,-
|
8000,- |
7. XXXL VW Multivan; Merc.Viano |
2000,- |
4200,-
|
3500,- 5500,- |
3900,- |
8500,-
|
9900,- |
V uvededených cenách nejsou zahrnuty vícepráce, jako například u plastů v původní černé barvě, které se oblepují při leštění ochrannou páskou a po dokončení leštění se zvýrazňují a impregnují. Dále je to u podvodního leštění, u hluboce poškozených laků (P1000, 3000 a 6000) se ceny stanoví dohodou podle rozsahu prací. |
Voskování lze provést i u sundaných alu disků, které zjednoduší mytí a zabrání zapečení odpadu od brzdových destiček a to hlavně uvnitř disků. Cena je podle stupně znečištění a počtu paprsků.